"Krew z krwi" - Przemysław Piotrowski


Lubicie zabawy booktour? Ja bardzo a zwłaszcza te organizowane przez Kasię.
Gdy Kasia organizuje zabawy to wiadomo, że będzie można przeczytać coś bardzo dobrego i tak też było i tym razem.
„Krew z krwi" bo to właśnie tę książkę miałam przyjemność przeczytać to najnowsze dziecko Przemysława Piotrowskiego.
Słysząc to nazwisko możemy być pewni, że dostaniemy świetnie napisaną książkę opartą nie tylko na zbrodni i trupach ale również poruszającą ważne i bardzo często trudne tematy. Tak też było i tym razem.

Daniel jest pisarzem kryminałów ale przede wszystkim jest samotnym ojcem i chciałoby się rzec co z tego, przecież niejeden taki chodzi po świecie, może i tak ale nie każdy ojciec musi codziennie walczyć o życie swojego dziecka a to właśnie spotkało Daniela. Leoś jest śmiertelnie chory i pozostało mu niewiele czasu i Daniel zrobi wszystko aby uratować swojego syna, krew z jego krwi. Ale czy poddanie się woli mordercy i spełnienie jego warunków może skończyć się szczęśliwie?

Przemysław Piotrowski po raz kolejny udowodnił, że każdy temat może stać się bazą dobrego kryminału.
Nie oszukujmy się w tej książce głównym wątkiem jest walka z chorobą i to tragiczną bo trawiącą 5-letnie dziecko, nie raz czułam się całkowicie wyzuta po przeczytaniu niektórych fragmentów i niejednokrotnie miałam ochotę krzyczeć i ryczeć razem z Danielem.
Można by pomyśleć że to idealny przykład książki obyczajowej ale nie bo właśnie w tym momencie na scenę wchodzi morderca, zaczynają pojawiać się trupy a policja krąży wokół Daniela jak ćma wokół światła.

Autor doskonale połączył oba motywy tworząc niepowtarzalną i bardzo emocjonalną historię, która niejednokrotnie wstrząśnie czytelnikiem. Po przeczytaniu kilkunastu pierwszych stron bałam się, że tym razem to nie będzie to, coś mi się nie kleiło i jakoś nie mogłam się wciągnąć, ale były to bardzo złudne obawy, gdyż z każdą kolejną stroną książka mnie pochłaniała i nawet nie zorientowałam się kiedy się skończyła.     

A takie zakończenie to był całkowity szok i niedowierzanie. Szczerze sporo się wyjaśniło właśnie na samym końcu, niektóre decyzje i zachowania, które w trakcie czytania zdawały się być nielogiczne na końcu nabrały sensu.

Co do samych bohaterów to na główny plan wychodzi oczywiście Daniel, to właśnie jest narratorem i opowiada nam swoją historię. Poznajemy jego uczucia, lęki których jest całe mnóstwo a przede wszystkim mamy ukazaną jego walkę nie tylko z chorobą syna ale również z samym sobą.

Ogólnie znowu się rozpisałam ale szczerze mówiąc o takich książkach aż chce się pisać bo czytanie ich to czysta przyjemność, także polecam Wam najnowszą książkę @ gdyż jest to nie tylko dobrze napisany kryminał jest to również niesamowicie poruszająca historia rodzica, który dla swojego dziecka jest gotowy poświęcić wszystko.


Tytuł: Krew z krwi 
Autor: Przemysław Piotrowski 
Wydawnictwo: Czarna Owca
Ilość stron: 400
Kategoria: kryminał 


Komentarze

Popularne posty