"Hotel Varsovie. Klątwa lutnisty" - Sylwia Zientek

Tytuł: "Hotel Varsovie. Klątwa lutnisty"
Cykl: Hotel Varsovie tom 1
Autor: Sylwia Zientek
Wydawnictwo: W.A.B.
Ilość stron: 656
Kategoria: literatura obyczajowa, saga

Po "Klątwę lutnisty"sięgnęłam całkiem przypadkowo. Dostałam maila z propozycję zrecenzowania "Buntu chimery", pogrzebałam, poszperałam i okazało się, że jest to już drugi tom sagi, dlatego też bez najmniejszego wahania poleciałam do sklepu aby zaopatrzyć się w pierwszy tom. I przepadłam.

Książka jest niesamowicie klimatyczna i wspaniale napisana.
Cała historia obraca się wokół dwóch zwaśnionych rodów Żmijewskich i Szpakowskich. Akcja powieści rozgrywa się na kilku płaszczyznach czasowych, dlatego też mamy możliwość spojrzeć na Warszawę z różnych perspektyw, co mi osobiście bardzo się spodobało, gdyż jako mieszkanka stolicy sporo faktów mnie zainteresowało a nawet zaskoczyło. Początek historii rodu Żmij przypada na XVII wiek w momencie panowania dynastii Wazów. Laurenty Żmij lutnista kapeli królewskiej dąży do celu nie zważając na nic. Przykładny obywatel, wspaniały ojciec i mąż ma jednak sporo na sumieniu. Głównym jego celem jest otworzenie zajazdu na jednej z głównych dróg Warszawy. 
Przeskakujemy do XIX wieku, w którym na szczególną uwagę zasługuje Eleonora Żmijewska, córka właściciela Hotelu Varsovie. Po samobójstwie nestora, rodzina Żmijewskich dowiaduje się o długach jakie zostawił po sobie Jeremi oraz o problemach jakie przechodzi hotel. Matka Eleonory widzi tylko jedno rozwiązanie problemów, dobre zamążpójście córki, niestety nie wszystko układa się pomyślnie.
XXI wiek tajemnicza Dana zgłasza się do kancelarii z prośbą o pomoc w odzyskaniu kamienicy należącej do jej ojca. Jan, prawnik zajmujący się tą sprawą sam tak naprawdę nie wie jak cała historia się dalej potoczy.
Sylwia Zientek stworzyła wspaniałą historię w którą oprócz miłości, nienawiści i ogromnej porcji tajemniczości wplotła mnóstwo odniesień historycznych. Możemy bardzo wiele dowiedzieć się o losach Warszawy, akcenty te są idealnie wkomponowane i nie przytłaczają czytelnika. 
Język, który zastosowała autorka doskonale podkreśla epoki w, których rozgrywa się akcja a poprowadzenie książki na trzech płaszczyznach było świetnym zabiegiem, gdyż każda część historii idealnie dopełnia następną. 
Nieszczęśliwa miłość pełna poświęceń, tajemnice, które nie powinny ujrzeć światła dziennego, intrygi i klątwa, która ciąży nad rodem Żmijewskich to wszystko sprawia, że od książki ciężko się oderwać. 
Sylwia Zientek stworzyła niepowtarzalną sagę. 
Swoją przygodę z sagami zaczęłam dość dawno od książek Wilbura Smitha o sadze rodziny Courtneyów i od tamtej pory sagi są dla mnie idealnym rozwiązaniem. Dlatego bez zastanowienia złapałam za "Hotel Varsovie" jest to wspaniała lektura, która przenosi nas w zupełnie inne czasy.
Jeśli lubicie rodzinne sagi z odrobiną historii, miłości i tajemnic to koniecznie musicie sięgnąć po książki Sylwii Zientek. Jest to doskonała lektura dla każdej osoby szukającej odrobiny odskoczni od szarej codzienności.

Komentarze

  1. Już sam złożony tytuł jest zachęcający. Dziękuję za recenzję i propozycję tak ciekawej książki. Pozdrawiam, Zdzisław www.krainslowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny
Jeżeli tylko masz ochotę pozostaw po sobie ślad

Popularne posty