"Kredziarz" - C.J. Tudor

Tytuł: "Kredziarz"
Autor: C.J.Tudor
Wydawnictwo: Czarna Owca
Ilość stron: 384
Kategoria: thriller, kryminał
Właśnie udało mi się skończyć „Kredziarza” i muszę przyznać, że sama nie wiem co mam o tej książce myśleć. 
Niby wciągająca ale było coś czego mi zabrakło.

Rok 1986 rok dwunastoletni Eddie spędza lato z czwórką swoich przyjaciół. Lato mija im beztrosko na zabawie, do momentu tragicznego wypadku w wesołym miasteczku, po którym nic już nie będzie takie jak poprzednio. Trzydzieści lat później Eddie dostaje tajemniczą wiadomość, która dyrastycznie przypomina o przeszłości i tragicznych wydarzeniach. Czy tajemnica sprzed lat zostanie rozwikłana a Eddiemu uda pogodzić się z samym sobą. Jaką rolę odgrywają kredowe ludziki i co sięza nimi kryje.

Książkę czyta się bardzo szybko co jest oczywiście ogromnym plusem, cała historia też jest wciągająca i przemyślana ale mam wrażenie, że mogła być nieco bardziej dopracowana. 
Co do bohaterów to dawno nikt nie denerwował mnie właśnie tak jak Eddie. Już od początku drażniła mnie jego osoba, moim zdaniem mimo, że był jednym z głónych bohaterów w ogóle nie miał kręgosłupa. Strasznie drażniło mnie jego podejście do wydarzeń, ludzi go otaczających a nawet do samego siebie. 
Sama historia zawarta w książce jest wynikiem kilku pobocznych intryg połączonych w jedną spójną całość. Ogólny zarys historii jest bardzo pomysłowy a intryga ciekawa i czasami całkiem skomplikowana. Autorka buduje napięcie już od pierwszych stron i to właśnie dzięki temu lektura szybko znika. Zabrakło mi trochę w zakończeniu było odrobinę bezpłciowe, autorka pozostawia też kilka niezakończonych wątków, których byłam bardzo ciekawa.
Mimo tych kilku niuansów i niedociągnięć, uważam, że po książkę warto sięgnąć. Debiutancka książka C.J.Tudor wciąga już od pierwszych stron, autorka opowiada historię dwubiegunowo, przeszłość i teraźniejszość przeplatają się tworząc spójną całość. 
Bardzo podobał mi się akcent lat 80-tych, świat pokazany przez autorkę ukazuje beztroskie dzieciństwo kolidujące z problemami i rozterkami dorosłych.
Książka napisana jest łatwo przyswajalnym językiem a klimat w niej zawarty bardzo mi odpowiadał, mam tylko nadzieję, że kolejne powieści będą ciut bardziej dopracowane, bo autorce niewiele już brakuje do stworzenia doskonałego thrillera.
Jestem bardzo ciekawa kolejnych pozycji tej autorki i na pewno z chęcią sięgnę po kolejne jej książki. 

Za możliwość przeczytania i zrecenzowania bardzo dziękuję
Wydawnictwu Czarna Owca

Komentarze

  1. A ja niestety o ile nie trafię na coś gorszego, to będzie największe rozczarowanie tego roku :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam tę książkę i uważam, że jest ona naprawdę bardzo dobra, aczkolwiek nie poczułam strachu podczas lektury na co nie ukrywam liczyłam. 😊

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny
Jeżeli tylko masz ochotę pozostaw po sobie ślad

Popularne posty