"Histeria" - Magdalena Cieślik

Tytuł: "Histeria"
Autor: Magdalena Cieślik
Wydawnictwo: Novae Res
Ilość stron: 246
Kategoria: thriller, thriller psychologiczny

Książka od samego początku wydała mi się bardzo intrygująca. Nie jest to typowy thriller, który musimy przeczytać aby dowiedzieć się kto jest mordercą i czemu zabija. W przypadku tej książki informację tę mamy podaną już na samym początku książki. 
Początkowo ciężko było mi się wstrzelić w koncepcje książki i szczerze mówiąc miałam co do niej bardzo mieszane uczucia. 

Czy na pewno potrafisz odróżnić dobro od zła? 
Rodzinne tragedie, toksyczne związki, przeszłość, która nie daje o sobie zapomnieć...
Historie Sandry, Mikołaja, Amandy, Sebastiana i Basi z pozoru niezwiązane ze sobą zaczynają się ze sobą przeplatać tworząc jedną zaskakującą całość. Niesamowite sytuacje i toksyczne znajomości napędzają tę książkę z każdą stroną. 
Nie powiem, że książkę czytało się łatwo bo bym skłamała, musiałam się dobrze wczytać, żeby zrozumieć pogmatwane relacje między bohaterami. Dodatkowym utrudnieniem była wiedza kto tak naprawdę zabił, ciężko było mi się wgryźć w psychikę sprawcy. Osoba z pozoru pokrzywdzona przez los wydawać by się mogło, że będzie potrzebować pomocy i współczucia okazuje się być zimnym i wyrafinowanym zabójcą z poważnymi zaburzeniami psychicznymi.
Trochę zagmatwana historia, miejscami bywało, że traciłam wątek i musiałam na spokojnie przemyśleć kto z kim, po co i dlaczego, bywało nawet, że cofałam się do wcześniejszych rozdziałów aby dobrze zrozumieć sens.
Mimo tych kilku utrudnień muszę przyznać, że książkę czytało się szybko ze względu na chęć poznania motywów, które dokładnie zostały wyjaśnione na samym końcu. 
Książka zapowiadała się bardzo ciekawie, niestety dość trudny język, nazbyt pomieszane i pogubione wątki trochę ze mną wygrały.
Pomijając to wszystko bardzo cieszę się, że miałam możliwość zapoznania się z tą książką, bo czym byłoby czytanie bez możliwości konfrontacji z najróżniejszymi perspektywami postrzegania świata. 


Za możliwość przeczytania i zrecenzowania książki dziękuję 
Wydawnictwu Novae Res 

Komentarze

  1. Szkoda, że wątki się trochę gubią, ale nie mówię nie.

    OdpowiedzUsuń
  2. W przyszłości może uda się przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wolę jednak książki, w których wszystko jest.. proste. Nie muszę się zastanawiać, główkować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Również na mnie czeka w najbliższej przyszłości w stosie recenzenckim. Chociaż styl pisania zapowiada się trudny do czytania ;/

    Pozdrawiam
    www.bartoszczyta.pl

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny
Jeżeli tylko masz ochotę pozostaw po sobie ślad

Popularne posty