Recenzja premierowa „Kasztanowy ludzik” - Soren Sveistrup


„Kasztanowy ludzik” książka, która dzisiaj ma swoją premierę mnie porwała jeszcze przed nią 😊

„Jeżeli znalazłeś kasztanowego ludzika, to znaczy, że jest już za późno....
Psychopata terroryzuje Kopenhagę - krwawo morduje swe ofiary, a na miejscach zbrodni pozostawia ręcznie zrobione kasztanowe ludziki. 
Policja szybko odkrywa, że ślady w tajemniczy sposób prowadzą do dziewczynki, która została uznana za martwą - chodzi o porwaną rok wcześniej córkę minister spraw społecznych. 
Do jej zabicia przyznał się pewien mężczyzna, a sprawę uznano za wyjaśnioną. 
Tragiczny zbieg okoliczności czy też te dwie sprawy faktycznie łączy coś mrocznego? 
Kim jest tajemniczy morderca? 
By ocalić niewinnych detektywi muszą połączyć siły i toczyć walkę z czasem. 
Ponieważ szaleniec ma misję, która się jeszcze nie skończyła ....
Nikt nie jest bezpieczny.” 

Książkę skończyłam pod koniec zeszłego tygodnia i muszę z ręka na sercu powiedzieć, że to było coś mocnego. 
Doskonała konstrukcja sprawia, że pierwsze 100 stron uciekło mi w oka mgnieniu a później było tylko lepiej 😱 
Jest to bardzo dobrze napisany thriller psychologiczny, który nie pozwala nam odetchnąć nawet na minutę. Płynnie przechodząca fabuła prowadzi nas od rozdziału do rozdziału odkrywając mroczne sekrety.

Wstrząsające zbrodnie stają się nie lada zagadką dla Kopenhaskiej policji. Sprawą zajmuje się Naia Thulin oraz Mark Hess, wywalony z Europolu agent. 
Para oczywiście nie ma ze sobą lekkiego życia a ich charaktery ścierają się niemal na każdym kroku. 
Mimo różnic jak dla mnie tworzą świetny zespół a ich zapał, upór i częściowe nieregulaminowe działania doprowadzają do dość zadziwiającego zakończenia. 

„Kasztanowego ludzika” czytało mi się bardzo dobrze i czułam, że z każdą przeczytaną stroną jestem coraz bliżej odkrycia kto tak naprawdę zabija niestety koniec pieprznął ze zdwojoną siłą i za nic bym nie zgadła rozwiązania. 
W książce oprócz wątku kryminalnego znajdziemy również dość mocno rozbudowany wątek polityczny. 
Autor porusza temat przemocy wobec dzieci, ich krzywdzenia, ukazuje błędy systemu, obnaża również braki odpowiedniej pomocy socjalnej i próbę walki poszczególnych jednostek z tymi błędami. 
Niestety nie zawsze udaje się zdążyć na czas i odpowiednio 

Jak dla mnie jest to kolejny doskonały thriller, z którym miałam przyjemność zapoznać się w ostatnim czasie. 
Po takie premiery warto sięgać 😁

Tytuł: "Kasztanowy ludzik"
Autor: Soren Sveistrup
Wydawnictwo: W.A.B. 
Ilość stron: 554
Kategoria: kryminał, thriller psychologiczny 


Za możliwość przeczytania i zrecenzowania 
dziękuję Wydawnictwu 

Komentarze

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny
Jeżeli tylko masz ochotę pozostaw po sobie ślad

Popularne posty