Recenzja przedpremierowa "Kręgi" - Zbigniew Zborowski

Tytuł: "Kręgi"
Autor: Zbigniew Zborowski
Wydawnictwo: Znak
Data premiery: 05.09.2018
Cykl: Bartosz Konecki - tom 2
Ilość stron: 478
Kategoria: kryminał, sensacja

"Kręgi" to drugi tom przygód Bartosza Koneckiego, byłego policjanta który obecnie jest prywatnym detektywem.
Przyznaję szczerze, że nie czytałam pierwszego tomu ale wcale nie przeszkadzało mi to wczuć się w książkę i dosłownie popłynąć z jej nurtem.

Lata 90, na Polach Mokotowskich zostają znalezione zwłoki dziewczynki. 
Czasy współczesne w podwarszawskim parku zostają znalezione kolejne zwłoki i mimo różnicy ok 30 lat obie te zbrodnie łączy fakt, że ofiarom ucięto dłonie. W tym samym czasie Bartosz Konecki dostaje niezbyt legalne zlecenie, musi śledzić młodą wschodzącą gwiazdkę show biznesu. Niespodziewanie obie sprawy zaczynają się ze sobą przeplatać i Bartek trafia w sam środek bagna.

Bartosz Konecki były gliniarz wywalony z Terroru Kryminalnego bawi się w detektywa ale mimo to coś ciągle mu nie wychodzi odgrywanie grzecznego i prawego obywatela. Bartek ma wybuchowy charakter i potrafi być szczery aż do bólu a do tego ma problem z psychotropami, od których jest uzależniony. Autor zrobił z niego lekko ciapowatego i niezdarnego faceta, który mogłoby się wydawać, że z niczym sobie nie poradzi ale szczerze mówiąc akurat Bartkowi to pasuje i czasami ta jego ciapowatość uzupełnia się z jego wybuchowym charakterem. 
Książka jest kryminałem ale nie spodziewajcie się mnóstwa krwi, ekstremalnych pościgów i trupów ścielących się jeden na drugim, bo w tej książce tego nie znajdziecie ale brak tych elementów zupełnie w niczym nie przeszkadza.
Jest to świetnie napisany kryminał w starym dobrym stylu, który sprawia, że nie chcemy się w niego zagłębić aż po same uszy.
Historia jest bardzo spójnie napisana, w książce przeplatają się dwie historie wspominana już przeze mnie sprawa z lat 90 i obecna. 

Dla mnie osobiście bardzo ważnym faktem było umiejscowienie akcji książki. 
Nie dość, że Warszawa to moje rodzinne miasto, to bardzo dużo czasu mogliśmy spędzić z Bartkiem na Pradze, na której się wychowałam. Fajnie się czytało o miejscach, które odwiedzałam i nadal odwiedzam, dzięki temu doskonale mogłam się wczuć w książkę.

Była to dla mnie bardzo przyjemna i niezwykle udana przygoda, zabieram się za nadrabianie zaległości i z niecierpliwością czekam na kolejne przygody Bartka Koneckiego.


Za możliwość przeczytania i recenzowania książki dziękuję 
Wydawnictwu Znak

Komentarze

  1. Chętnie przeczytam pierwszy tom, a po premierze zakupię drugi. Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. też lubię jak akcja książki rozgrywa się w moim mieście, ale że ja jestem z Poznania, to lokacje Warszawy są mi obce. Jednak fabuła książki i te dwie sprawy, którymi zajmuje się Bartek Konecki sprawiają, że jestem tą książką zainteresowana :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo głośno póki co jest o tej książce, ale za jakiś czas pewnie ją dorwę w swoje łapska :)

    Uściski!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wielką sztuka i atutem jest takie pisanie kolejnych części, by sięgając po kolejny, czytelnik nie czuł się wrzucony w nieznane środowisko. Tutaj, jak piszesz udało się to autorowi, jak również podjąć temat, który na pewno zatrzyma nas na dłużej. Przeczytam z przyjemnością, jeśli zapałamy do siebie miłością, zapewne wrócę i do tomu pierwszego ;) Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo chcę przeczytać tęksiążkę, ale raczej zacznę od pierwszej części.. 😊

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny
Jeżeli tylko masz ochotę pozostaw po sobie ślad

Popularne posty