"Ostre przedmioty" - Gillian Flynn

Tytuł: "Ostre przedmioty"
Autor: Gillian Flynn
Wydawnictwo: Smak Słowa
Kategoria: thriller, sensacja, kryminał
Ilość stron: 336

Muszę szczerze przyznać, że to było to moje drugie podejście do tej książki. Pierwszy raz styczność z tą pozycją miałam pod koniec 2015 r, książka z biblioteki trafiła w moje ręce i niestety przeleżała na półce. Teraz żałuję, że tak długo czekałam na jej przeczytanie.

"W rodzinnym miasteczku dziennikarki śledczej Camille Preaker dochodzi do dwóch szokujących zbrodni: zostają zamordowane dwie dziewczynki, a ona ma opisać toczące się śledztwo. Camille musi więc wrócić do Wind Gap, małej, dusznej mieściny w stanie Missouri, z której uciekła i której szczerze nienawidzi.

To tam przed laty umarła jej siostra, to tam po raz pierwszy Camille zaczęła kaleczyć swoje ciało, to tam nadal mieszka jej despotyczna matka."

Książka jest mroczną sagą rodzinną, w której na pierwszy plan oprócz strasznych zbrodni wychodzi toksyczna relacja między matką a córką. 
Akcja stopniowo się rozwija a napięcie rośnie z każdą przeczytaną stroną. 
Główna bohaterka Camille jest dość trudną postacią ze strasznie pogmatwaną przeszłością. Jest samotniczką, wycofaną ze społeczeństwa a dodatkowo jej życie nie jest usłane różami. Boryka się z ogromem problemów, nie stroni używek a żeby uciec od swoich demonów potrafiła się również okaleczać. 
Gdy w rodzinnym mieście Camille dochodzi do zaginięć dzieci, zostaje ona oddelegowana do opisania całej sprawy. Niestety demony przeszłości ją dopadają a trudna relacja z matką nie pozwala zapomnieć o tragedii z przeszłości.
Narracja pierwszoosobowa pozwala nam przeżywać całą historię dosłownie z pierwszego rzędu, Gillian Flynn pozwala nam przeżywać koszmary razem z Camille, a brutalne zbrodnie wpływają na czytelnika z podwójną mocą.

Dość ciężko opisać tą książkę autorka doskonale dozuje napięcie a sprawy, które ujawniane są z czasem potrafią dosłownie przerazić. Najbardziej zaskakujące jest zakończenie i tego właśnie powinniśmy spodziewać się po świetnym thrillerze.

Za możliwość przeczytania i zrecenzowania dziękuję
Wydawnictwu

Komentarze

  1. Ja też zawsze liczę w tego typu książkach na zaskakujące zakończenie. Chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ok, Twoja recenzja mnie przekonała. Chodziłam wokół tej ksiązki od pewnego czasu i nie mogłam się zdecydować, ale teraz myślę, że dam jej szansę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam tę książkę w starszym wydaniu, ale jeszcze jej nie czytałam. 😊

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny
Jeżeli tylko masz ochotę pozostaw po sobie ślad

Popularne posty