Recenzja przedremierowa "Hashtag" - Remigiusz Mróz

Tytuł: "Hashtag"
Autor: Remigiusz Mróz
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Kategoria: thriller, thriller psychologiczny
Premiera: 18.07.2018

Remigiusz Mróz po raz kolejny zaskakuje i to bardzo pozytywnie.
Autor miewa swoje wzloty i upadki w przypadku kilku Jego książek się zawiodłam brakiem tego dreszczyku, który uwielbiam odczuwać podczas czytania natomiast ta pozycja zaspokoiła mnie całkowicie.
Jest to świetnie skonstruowany thriller psychologiczny, który dosłownie do ostatnich stron ciężko przejrzeć na wylot.
Penie znajdzie się sporo głosów przeciw, jak zresztą bywa z każdą książką ale mi osobiście ta pozycja bardzo przypadłą do gustu dlatego bardzo się cieszę, że miałam możliwość ją przeczytać.

Jedna przesyłka zmienia całe dotychczasowe życie Tesy.
Tesa a właściwie Teresa jest zakompleksioną, walczącą z otyłością i unikającą świata kobietą. Gdy pewnego dnia dostaje tajemniczą przesyłkę z tajemniczym hashtagiem (#apsyda) jej świat wywraca się o 180 stopni a wszystko co dawało jej poczucie bezpieczeństwa usuwa Jej się spod nóg. Tesa mimo swoich kompleksów ma kochającego męża Igora, który jest gotowy pomóc jej rozwiązać tajemniczą zagadkę. Kolejnym ważnym bohaterem książki jest Krystian Strachowski były wykładowca Tesy i Igora z okresu studiów. Odgrywa on bardzo ważną rolę w życiu Tesy nie tylko jako profesor ale również jako no właśnie i tu każdy osobiście powinien ocenić relacje jakie łączą tę dwójkę.
Autor w książce zastosował narrację dwutorową przez co poznajemy całą historię z dwóch perspektyw. Pierwsza z punktu widzenia Tesy natomiast z drugą jest nieco więcej zachodu i tak naprawdę do samego końca możemy mieć bardzo mylne odczucie co do niej.
Bardzo spodobał mi się motyw psychologiczny książki, który był świetnie dopracowany, wiem bo sama sprawdziłam podczas rozmowy z koleżanką po psychologii klinicznej. Autor wykonał kawał dobrej roboty zbierając research. Świetnie też wyjaśnia nam niektóre zawiłe aspekty psychologiczne, także nawet nie mając nic wspólnego z tą dziedziną nauki doskonale odnajdziemy się w książce.
Podczas czytania cały czas zastanawiałam się nad relacjami między bohaterami, które są dość skomplikowane a ich wspólna przeszłość nieraz namiesza w teraźniejszych wydarzeniach.
Zabierając się za czytanie musimy nastawić się na szybkie zwroty akcji, które są nieprzewidywalne oraz na wartką i bardzo spójnie opisaną akcję. Tak naprawdę do samego końca nie możemy być pewni niczego.

"Hashtag" to mroczny i dość niekonwencjonalny thriller psychologiczny. Książkę koniecznie trzeba przeczytać do końca inaczej cała zagadka pozostanie tajemnicą.
Książki Mroza zawsze stanowią kontrowersję, jedni je kochają inni nienawidzą, ja osobiście nie mam żadnych złych doświadczeń z książkami Remigiusza Mroza i zapewne sięgnę jeszcze po niejedną z Jego pozycji.
A "Hashtag" polecam każdemu, bo jedynym sposobem aby się przekonać do książki jest jej przeczytanie.

Za możliwość przeczytania i zrecenzowania dziękuję 
Wydawnictwu 

Komentarze

  1. Już zostałam do tej pozycji przekonana.


    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  2. To dobrze, że w przypadku tej nowej książki Remigiusz Mróz pozytywnie zaskakuje. Przyznam się, iż już zwątpiłam w to, że jeszcze mnie czymś zaskoczy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie ją ściągnęłam w Legimi :) Chyba pierwszy raz dali tak szybko nowość :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam nic a nic tego autora - wstyd. Ale chyba zacznę właśnie od tej powieści, opis niezwykle mnie zaintrygował :)
    Pozdrawiam, Justyna z http://livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny
Jeżeli tylko masz ochotę pozostaw po sobie ślad

Popularne posty