"Tajemnicza śmierć Marianny Biel" - Marta Matyszczak

Tytuł: "Tajemnicza śmierć Marianny Biel"
Autor: Marta Matyszczak
Wydawnictwo: Wydawnictwo Dolnośląskie
Ilość stron: 294
Kategoria: kryminał, polski kryminał

Powiem Wam, że jestem niesamowicie wdzięczna Kasi z bloga Kasia i książki za namówienie mnie do sięgnięcia po książki Marty Matyszczak. J
Już od pierwszych stron autorka gwarantuje nam ogromną dawkę humoru przy którym niekontrolowane wybuchy śmiechu są gwarantowane.

Szymon Solański były policjant, który postanawia zostać detektywem, wraz z przygarniętym ze schroniska psem wprowadza się do chorzowskiego familoka. Oczywiście nie byłoby kryminału bez trupa i tym razem ofiarą jest emerytowana gwiazda teatru Marianna Biel, którą Szymon z Guciem znaleźli w piwnicy swojego familoka.
Wszystkie poszlaki wskazują na nieszczęśliwy wypadek jednak niezawodna intuicja Solańskiego nie daje mu spokoju a sprawa śmierci aktorki chodzi mu po głowie nieustannie. Co tak naprawdę zdarzyło się przy ul. 11 Listopada? Zagadkę starają się rozwiązać Solański, Gucio i Róża Kwiatkowska, koleżanka Szymona ze szkolnych lat.

Bardzo spodobała mi się narracja, jaką wprowadziła autorka. Jednym z głównych narratorów jest pies Gucio, którego przemyślenia stanowią doskonałe uzupełnienie do całokształtu książki.
"Tajemniczą śmierć Marianny Biel" czyta się bardzo szybko i niesamowicie przyjemnie, autorka stworzyła bohatera, który oprócz świetnej intuicji i uporu w dążeniu do celu jest niesamowicie skryty i odosobniony. Dopiero w trakcie czytania mamy możliwość dowiedzenia się czegoś o Solańskim i jego życiu.

Cieszę się, że to dopiero pierwszy tom serii, bo bardzo polubiłam bohaterów książki i jestem niesamowicie ciekawa ich dalszych losów.
Gorąco polecam nie tylko tę książkę ale i całą serię kryminałów pod psem.

Komentarze

  1. O proszę :) Bardzo się cieszę, że miałam wpływ na Twój wybór. Świetna książka, zgadzam się w 100%. Mam już część drugą, tylko czasu troszkę brak. Ale przeczytać muszę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już mam w domu drugą i trzecią część i w marcu planuje się z nimi zapoznać 😁

      Usuń
  2. Na kolejne wybuchy śmiechu polecam serię Brandona Sandersona - "Alcatraz kontra Bibliotekarze" :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny
Jeżeli tylko masz ochotę pozostaw po sobie ślad

Popularne posty