"Dziewczynka z zapalniczką" - Mariusz Czubaj

Tytuł: "Dziewczynka z zapalniczką"
Cykl: Polski psychopata tom 5
Autor: Mariusz Czubaj
Wydawnictwo: W.A.B.
Ilość stron: 320
Kategoria: thriller, sensacja, kryminał

Nie będę owijać w bawełnę i udawać, że wcześniej miałam styczność z twórczością Mariusza Czubaja, bo nie miałam i doskonale zdawałam sobie sprawę, że "Dziewczynka z zapałkami" jest już piątym tomem przygód Rudolfa Heinza, mimo to postanowiłam się z tą książką zapoznać i wcale tego nie żałuję a nawet mam cholerną ochotę przeczytać wcześniejsze tomy. 
Niestety zupełnie nie mam odniesienia do poprzednich tomów, ale postaram się rzetelnie ocenić ten, zamierzam do niego podejść przez pryzmat historii w niej zawartej.

W Katowickim lesie zostają znalezione zwłoki emerytowanego policjanta Jacka Szymona. Rudolf Heinz podchodzi do sprawy dość osobiście, wskutek czego zaczyna prowadzić osobiste śledztwo. Sprawa komplikuje się gdy okazuje się, że sprawa śmierci policjanta łączy się z dawną sprawą prowadzoną przez niego. Dodatkową komplikacją okazuje się Fryzjer, który zostaje wypuszczony z więzienia (jesteście ciekawi kim jest Fryzjer to koniecznie sięgnijcie po książkę)

Książka bardzo mi się spodobała i muszę przyznać, że niby prosta z pozoru sprawa z każdą stroną staje coraz bardziej zagmatwana a akcja rozkręca się w szybkim tempie.
W książce bardzo spodobał mi się motyw przeplatających się między sobą dwóch spraw. Bardzo ważnym aspektem w całej książce jest nierozwiązana sprawa sprzed lat, która powraca ze zdwojoną siłą i jak się okaże to właśnie wokół niej będzie kręcić się cała fabuła książki.
Ciekawą zagrywką autora było poruszenie sprawy Fryzjera, który trochę namieszał podczas prowadzenia śledztwa.
Książka napisana jest bardzo fajnie i dlatego stanowi przyjemną lekturę a brak znajomości wcześniejszych tomów nie stanowi tu żadnego problemu, a nawet zachęca do sięgnięcia po poprzednie książki autora.
Mariusz Czubaj wykonał kawał dobrej roboty, mam nadzieję, że to nie ostatnia książka z tej serii.
Za możliwość przeczytania i zrecenzowania książki dziękuję 
Wydawnictwu W.A.B.

Komentarze

  1. Odwaznie brac sie za 5 tom serii, bez znajomosci poprzeddnich :-) fajnie, ze dobrze sie bawilas :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niezła książka :) Pierwsza moja styczność z Czubajem. Pierwsza i udana :) Podobnie jak u Ciebie :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za odwiedziny
Jeżeli tylko masz ochotę pozostaw po sobie ślad

Popularne posty