Czas na przygodę czyli mali detektywi w natarciu

 



A może macie ochotę na wyprawę?
Jeżeli tak jak ja za dzieciaka lubiliście przygody nie tylko te wasze ale też te książkowe, jeżeli razem z bohaterami odkrywaliście tajemnice i szukaliście skarbów, jeżeli razem z nimi wyruszaliście na dalekie wyprawy to zdecydowanie powinniście sięgnąć po serię Artura Pacuły.
Za mną dwa pierwsze tomy przygód szalonych nastolatków i ich niesamowitego nauczyciela.



"Gdzie jest korona Cara?"
Pierwszy tom „Gdzie jest korona Cara?” przeczytałam z ogromną przyjemnością I nie ukrywam, również z ciekawością. Razem z czwórką bohaterów, których losy przecięły się na obozie wspinaczkowym będziemy rozwiązywać tajemnice Zamku Czocha. Monika, Alą, Igorem i Miras wybiorą się na poszukiwanie skarbów ale nie będzie to takie łatwe jakby mogło się wydawać.
Bardzo lekka I przyjemna fabuła sprawia, że książkę czyta się szybko. Mimo iż jest to książka typowo młodzieżowa to mi osobiście bardzo się spodobała.
Oprócz niesamowitych przygód, tajemniczych zagadek, nocnych pościgów i oczywiście poszukiwania zaginionych skarbów w książce znajdziemy odrobinę historii, którą autor przemyca w bardzo umiejętny i ciekawy sposób.
Muszę przyznać, że sama sporo dowiedziałam się o zamku, jego legendach i jego losach, wcześniej kojarzyłam zamek ale nigdy nie zagłębiałam się w jego historię a autor wzbudził moją ciekawość.
Książkę oceniałam też jako mama, która szuka dla swojego dziecka przyjemnej lektury mogącej zaciekawić i porwać dziesięciolatkę do krainy przygód. I chyba mi się to udało, książka trafi w ręce córki, której trochę opowiedziałam fabułę i oczka jej się zaświeciły 😁
No nie będę ukrywać, że swoje zrobiły też super ilustracje, które ja sama uwielbiam.


"Gdzie jest skrzynia z karabinami?"
Tym razem Monika, Alą, Igor i Miras razem z Bossem i nowo poznanym Krzyśkiem szukają zaginionej prawie sto lat temu skrzyni z karabinami.
Poszukiwania standardowo nie są łatwe a tajemnice skrywane przez lata wcale ich nie ułatwiają.
Czy nasi bohaterowie dadzą radę i czy antykwariusz Patyk w końcu odczepi się od Krzyśka i jego dziadka?
Tego wszystkiego dowiecie się czytając drugi tom serii Artura Pacuły "Gdzie jest skrzynia z karabinami?"
Muszę się przyznać, że ta seria coraz bardziej mi się podoba, drugi tom przeczytałam z jeszcze większą ciekawością i przyjemnością.
Akcja tej części zaczyna się tuż po zakończonym obozie z tomu pierwszego.
Tym razem Igor wyrusza na dwa tygodnie do Katowic i tam zupełnie przypadkowo trafia w sam środek intrygi sięgającej czasów Powstań Śląskich. Wiedziony ciekawością i zaintrygowany tajemniczą skrzynią postanawia odkryć prawdę.
Książka podobnie jak pierwszy tom jest napisana bardzo lekko, tak że czytanie sprawia czystą przyjemność ale nie dajmy się zwieść bo mimo tej lekkości można się w przygodach zatracić a sposób przedstawienia bohaterów, ich pomysły (niekiedy szalone) i łącząca ich więź są wspanialym dopełnieniem całej przygody.
Również w tym tomie autor serwuje nam ogromną garść historii i tym razem są to fakty dotyczące głównie Powstań Śląskich oraz okresu II Wojny Światowej.
Moim zdaniem dzięki tej porcji wiadomości książki bardzo zyskują nie tylko odnośnie wiedzy jaką możemy uzyskać ale głównie na ciekawości całej opowieści.
Autor zdecydowanie potrafi wzbudzić ciekawość w czytelniku i to jest bardzo fajne uczucie.
Szczerze żałuję, że książki już za mną 😄 teraz czekam aż dotrze do mnie kolejny tom (a już zamówiony) bo już jestem ciekawa co tym razem zmajstrują młodzi poszukiwacze.
Także reasumując książki polecam każdemu niezależnie czy macie naście czy już grubo ponad to (tak jak ja).
Był to miło spędzony czas z przygodą oraz nutą historii w tle 😘

W planach mam już kolejne tomy i na pewno z ogromną przyjemnością je przeczytam a także namówię córę na sięgnięcie po wspaniałe przygody.

Tytuł: T1 "Gdzie jest korona Cara?"
T2 "Gdzie jest skrzynia z karabinami?"
Autor: Artur Pacuła 
Wydawnictwo: Oficyna 4em
Ilość stron: T1 - 416 
                   T2 - 496
Kategoria: powieść przygodowa, powieść młodzieżowa

Komentarze

Popularne posty